Nasza historia
Jak narodziła się marka Giovani®
Nasza marka i produkty przeszły długi proces powstawania, który rozpoczęliśmy dopiero po dokładnym zbadaniu rynku i ofert produkcyjnych, aby zapewnić produkty najwyższej jakości. Staraliśmy się opracować produkt, który zapewniłby zapach ubrań nawet bez użycia klasycznych perfum do ciała. Po konwencjonalnych środkach do zmiękczania tkanin pranie pachnie tylko przez chwilę, jeśli w ogóle. Tracą one zatem swoje znaczenie. Nasze perfumy do prania będą pachnieć jeszcze długo po praniu, a nawet po użyciu suszarki bębnowej.
Pozwól nam zabrać Cię w podróż, którą musieliśmy przejść, aby opracować dla Ciebie te luksusowe olejki perfumowane do prania.
ROZWÓJ PRODUKTU
Narodziny naszej marki Giovani® poprzedziło długie opracowywanie produktów końcowych. Na początku testowaliśmy różne istniejące marki perfum do prania i badaliśmy możliwości dystrybucji lub produkcji, negocjując z dostawcami esencji zapachowych.
Przetestowaliśmy zapachy ponad 30 włoskich marek perfum do prania oraz wszystkich marek słowackich i czeskich. Cel był jasny. Stworzyć perfumy do prania, które będą zdecydowanie najbardziej intensywne i trwałe na rynku.
NARODZINY FINALNYCH ZAPACHÓW I PRODUKTÓW
Po wielu pracach rozwojowych i testach w końcu narodziło się podstawowe portfolio sześciu zapachów Giovani® i jednej złotej edycji limitowanej.
Postanowiliśmy oferować powstałe zapachy. Następnie stworzono całą tożsamość marki i jej oprawę wizualną wraz ze sklepami internetowymi w pierwszych krajach.
PROJEKTOWANIE LOGO I ETYKIET
Nazwaliśmy naszą markę Giovani® i przystąpiliśmy do projektowania jej luksusowej tożsamości wizualnej. Pracowaliśmy zdalnie z dziesiątkami grafików, aby zaprojektować logo i etykiety
Każdy z nich przedstawił kilka projektów, ale tylko jeden mógł zostać zwycięzcą. Wybraliśmy nasze logo spośród dokładnie 148 projektów graficznych, a podstawową etykietę perfum do prania spośród 133 zgłoszeń.
PREMIERA I PIERWSZA SPRZEDAŻ
W mikołajki 2022 roku uruchomiliśmy sprzedaż w naszych dwóch pierwszych sklepach internetowych na Słowacji i w Czechach.
W pełni wykorzystaliśmy nasze doświadczenie i wiedzę przy tworzeniu stron internetowych i stworzyliśmy witrynę, której może i nadal może pozazdrościć wielu konkurentów, którzy działali już wiele lat przed nami.
Prowadzimy kampanie reklamowe, przyjmujemy pierwsze zamówienia i czekamy na opinie naszych klientów.
OTWARCIE PUNKTU WYDAWANIA PRODUKTÓW
Nasz sklep internetowy szybko zaczął działać i już po pierwszym miesiącu wprowadziliśmy możliwość odbioru osobistego za pośrednictwem okienka wydawczego w naszym sklepie internetowym w Koszycach na Słowacji.
SZYBKIE WYPRZEDANIE PIERWSZEJ PARTII I UDANY START
Reakcja była fantastyczna, lepsza niż bardzo dobra. Wiedzieliśmy, że opracowaliśmy naprawdę wysokiej jakości, różnorodne zapachy. Bardzo się staraliśmy podczas ich tworzenia, ale nie spodziewaliśmy się takiego wzrostu sprzedaży po pierwszym przetestowaniu próbek przez klientów.
Butelki perfum do prania Giovani® znikały z naszego magazynu w zawrotnym tempie. Mieliśmy do czynienia z nieoczekiwanymi problemami z kilkoma naszymi zapachami i pojemnościami.
EKSPANSJA NA WĘGRY
Węgierski sklep internetowy był gotowy od dłuższego czasu, ale ze względu na brak zapasów i szybką wyprzedaż dokonaliśmy pełnej ekspansji na Węgry dopiero w kwietniu.
TYSIĄCE POZYTYWNYCH RECENZJI
Konkurenci coraz bardziej nas zauważają i zaczynają się od nas wiele "uczyć". Ale ustawiliśmy poprzeczkę bardzo wysoko i trudno będzie za nami nadążyć :)
Jesteśmy profesjonalistami w tym co robimy. Nie brakuje nam kreatywnego myślenia, stawiamy na jakość, a nie na ilość. Staramy się dopracować każdy szczegół.
Nasza strategia związana z wysoką jakością opłaciła się i szybko staliśmy się rozpoznawalną marką z dziesiątkami tysięcy pozytywnych reakcji na Facebooku lub w recenzjach na kilku renomowanych stronach internetowych ze zweryfikowanymi recenzjami.
WPROWADZENIE NOWEJ ZIELONEJ EDYCJI LIMITOWANEJ
Do złotej limitowanej edycji perfum do prania Giovani® dołączyła kolejna limitowana edycja. Przewidywaliśmy wielki sukces tego długo tworzonego zapachu i Metallic Green nie zawiódł. Stał się jednym z najpopularniejszych zapachów z naszej oferty.
ULEPSZENIE PROJEKTU ETYKIETY
Marka Giovani® od samego początku była innowacyjna. Nigdy nie przestajemy ulepszać naszych i tak już wysokich standardów jakości. Dodaliśmy złote metaliczne wzory, ciekawe elementy 3D w dotyku i nowe aksamitnie miękkie wykończenie etykiet naszych perfum do prania. Luksus na pierwszy rzut oka jest teraz jeszcze bardziej widoczny.
WPROWADZENIE CZERWONEJ EDYCJI LIMITOWANEJ
Rozszerzyliśmy naszą gamę zapachów do prania o nowy zapach inspirowany damskim zapachem Paco Rabanne, FAME. Ta limitowana edycja odniosła ogromny sukces, a pierwsza partia wyprzedała się nadspodziewanie szybko. W rezultacie my i nasi klienci musieliśmy czekać ponad dwa miesiące, aby zaopatrzyć się w kolejną partię perfum do prania Giovani® RED CASHMERE.
REJESTRACJA ZNAKU TOWAROWEGO GIOVANI®
Ponieważ marka Giovani® wniosła na rynek świetną jakość i wiele nowych pomysłów, kilka miesięcy po wejściu na rynek zarejestrowaliśmy markę, aby chronić ją przed kopiowaniem. Proces rejestracji trwał kilka miesięcy i 17.8.2023 znak towarowy został pomyślnie zarejestrowany.
Giovani® to nasza własna marka, to nasza własność intelektualna. Nie kupujemy istniejących produktów, nie jesteśmy dystrybutorem. Stworzyliśmy własne produkty pod własną marką i zrobiliśmy to z naciskiem na najwyższą możliwą jakość, dzięki czemu produkty Giovani® reprezentują prawdziwy luksus.
EKSPANSJA DO RUMUNII
W dniu 22.9.2023 rozpoczęliśmy już sprzedaż w naszym rumuńskim sklepie internetowym. Rozszerzamy działalność na kolejny europejski kraj z 19 milionami mieszkańców.
PRZEPROWADZKA DO 5 RAZY WIĘKSZEJ SIEDZIBY
Nie spieszymy się i ale przemy pewnie do przodu. Ze względu na ogromny rozwój i sukces naszej marki, zostaliśmy zmuszeni do poszukiwania nowej, większej siedziby. W listopadzie 2023 roku, po niecałym roku działalności, w końcu przenieśliśmy się do przestrzeni 5 razy większej niż nasza obecna. W końcu mamy więcej miejsca do pracy i przechowywania naszych towarów, chociaż wiemy, że w najbliższym czasie nie będziemy się przeprowadzać. Zaledwie 2 miesiące później zostało to potwierdzone. Musieliśmy zacząć przechowywać nasze szybko wyprzedające się i bardzo poszukiwane towary, których produkcja zajmuje kilka miesięcy, w zewnętrznych magazynach już w styczniu 2024 r., aby cała logistyka była zabezpieczona i nie było przedłużającej się niedostępności i braku produktów w magazynie.
WPROWADZENIE NA RYNEK ZUPEŁNIE NOWEGO PRODUKTU - ŚWIEC ZAPACHOWYCH
Dodaliśmy do oferty marki coś zupełnie innego i nowego. Świece zapachowe Giovani® o tych samych zapachach, co nasze perfumy do prania. Długo pracowaliśmy nad tymi produktami. Zadbaliśmy nie tylko o ich jakość i długotrwały zapach świec, ale także o ich design. Nasze świece wyróżniają się prawdziwie designerskim i luksusowym opakowaniem. Świece Giovani® zawierają certyfikowany naturalny wosk palmowy pochodzący z gaju palmowego uprawianego w sposób zrównoważony.
OTWARCIE PIERWSZEGO SKLEPU STACJONARNEGO
Dokładnie po roku istnienia marki Giovani® na rynku otworzyliśmy pierwszy sklep stacjonarny Giovani® w pobliżu naszej siedziby w Koszycach. Znajduje się on w samym centrum drugiego co do wielkości miasta na Słowacji.
Klienci z Koszyc i okolic nie muszą zamawiać przez sklep internetowy i płacić za przesyłkę, ale mogą przyjść powąchać nasze zapachy i kupić je bezpośrednio w tradycyjnym sklepie. Zaprojektowaliśmy nasz salon z pomocą architekta w luksusowy i designerski sposób.
OCENA PO 1 ROKU NA RYNKU
Już po pierwszym roku istnienia Giovani® na rynku wyraźnie widać, że Giovani® jest najszybciej rozwijającą się marką perfum do prania na Słowacji, w Czechach i na Węgrzech. W innych krajach proces rozwoju i ekspansji marki będzie kontynuowany. Żadna inna marka perfum do prania w tych krajach nie osiągnęła takiego sukcesu i wzrostu w pierwszym roku istnienia jak Giovani®. Staliśmy się silnym, szanowanym i poważanym graczem na rynku perfum do prania.
NASZ KOLEJNY NOWY PRODUKT - KULKI DO SUSZAREK
Dodaliśmy kolejny produkt do naszej oferty. Zapewniliśmy jego produkcję we współpracy ze słowacką farmą owiec. Są to ręcznie robione kulki do suszarek wykonane w 100% z naturalnej wełny owczej. Priorytetem jest, jak zwykle w przypadku wszystkich naszych produktów, przede wszystkim wysoka jakość.
EKSPANSJA NA RYNEK NIEMIECKI I AUSTRIACKI
Kontynuujemy naszą ekspansję i w marcu 2024 r. otworzyliśmy już sklepy internetowe w Niemczech i Austrii. W sumie nawet 93 miliony mieszkańców innych krajów europejskich będzie mogło wypróbować i cieszyć się naszymi pachnącymi produktami marki Giovani®.
NOWY ZAPACH INSPIROWANY LUKSUSOWYMI PERFUMAMI
Po długim czasie prac i testowania w końcu wprowadziliśmy na rynek nowy zapach, na który wszyscy z niecierpliwością czekali. Jego powstanie ogłosiliśmy już we wrześniu 2023 roku. Perfumy do prania nazwaliśmy Giovani® SIGNATURE. Jest to produkt inspirowany zapachem prawdopodobnie najbardziej znanych i popularnych perfum na świecie. Ich twórcą jest znany Francuz ormiańskiego pochodzenia, którego nazwisko zapewne wszyscy dobrze znamy.
DWA NOWE ZAPACHY PERFUM DO PRANIA
Zaskoczyliśmy naszych klientów, dodając do naszej oferty dwa bardzo interesujące nowe zapachy perfum do prania. Zapachy ITALIANO i FRESH COTTON z pewnością znajdą się wśród bestsellerów. Fresh Cotton to zapach świeżo wypranej bielizny, a Italiano to wspaniałe korzenne perfumy, które przyciągają wzrok od pierwszego powąchania.
EKSPANSJA DO WŁOCH
Podjęliśmy być może nieoczekiwany krok, aby pominąć kraje takie jak Chorwacja i Słowenia w naszej ekspansji w Europie i rozszerzyć zasięg naszej marki prosto do kolebki perfum do prania. Włochy to rynek, którym jesteśmy bardzo podekscytowani i wierzymy, że Giovani® stanie się tutaj jedną z najbardziej rozpoznawalnych i popularnych marek.
Historię naszej marki można wyraźnie zobaczyć na powyższej osi czasu. Ale opiszemy również nasze początki bardziej szczegółowo. Olejki do prania zawierające esencje zapachowe perfum pochodzą z Włoch, stąd nazwa naszej marki, zaczerpnięta z włoskiego słowa Giovani®.
Dołożyliśmy wszelkich starań, aby opracować i przygotować produkt i markę. Pracowaliśmy zarówno nad jakością samego produktu, jak i nad logo, które zostało stworzone przez cały zespół grafików. Pierwsze wersje naszego logo były różnymi wersjami dużej litery G. Ostatecznie powstał pomysł, aby w logo zawrzeć zarys kropli, co ma symbolizować, że nasze perfumowane olejki do prania są w rzeczywistości płynem. Logo marki Giovani® oddaje luksusowy charakter i jakość naszych produktów. Perfumy do prania marki Giovani® są opracowywane w Unii Europejskiej, co gwarantuje ich wyrafinowanie na najwyższym możliwym poziomie jakości. Pozyskaliśmy najlepsze esencje zapachowe i składniki na rynku w miejscu narodzin wszystkich perfum do prania, we Włoszech.
Rozwój linii produktów Giovani®
Wróćmy jednak do początku naszej podróży. Po bardzo starannym podjęciu decyzji, kto opracuje dla nas te produkty, przystąpiliśmy do faktycznego testowania zapachów. Proces wyboru odpowiednio skoncentrowanych esencji zapachowych i składników zajął nam ponad 9 miesięcy, aby wybrać najbardziej idealne zapachy dla Ciebie.
Zanim zaczęliśmy opracowywać nasze perfumy do prania, najpierw przetestowaliśmy istniejące marki. Pierwszym planem było wprowadzenie niektórych z istniejących marek. Dlatego skupiliśmy się na testowaniu jak największej liczby perfum do prania pochodzących z Włoch. Te produkty zostały tam stworzone. Na rynku włoskim istnieje ponad 40 różnych marek perfum do prania. Sprawdziliśmy więc praktycznie wszystkich producentów i sprzedawców detalicznych. Przetestowaliśmy około 30 włoskich marek. Podczas tych testów stopniowo odkrywaliśmy, że włoskie perfumy do prania nie mają pożądanej intensywności ani trwałości zapachu. Ani jedna marka nie spełniła naszych oczekiwań, na co liczyliśmy na podstawie recenzji niektórych słowackich klientów. Włoskie perfumy do prania były dalekie od zwykłych płynów do płukania tkanin. Niektóre były nieco bardziej aromatyczne, ale nigdy nie było to do końca właściwe.
Po dokładnym przetestowaniu istniejących włoskich marek postanowiliśmy stworzyć własny produkt i założyć własną markę. Nastąpiły długie miesiące przygotowań i rozwoju we współpracy z perfumiarzami i specjalistycznymi producentami. Nasze zapachy zostały zaprojektowane i stworzone przez zespół specjalistów od perfum. Tworzenie perfum to złożona alchemia, dlatego cieszymy się, że mieliśmy do dyspozycji zespół takich ekspertów podczas procesu rozwoju.
Produkty marki Giovani® są wysoce skoncentrowane, zawierają esencje zapachowe, które doskonale nadają zapachu praniu i domowi. Dbamy nie tylko o sam zapach, ale także o jego jakość, trwałość czy nieszkodliwość dla skóry. Podczas doboru zapachów skupiliśmy się również na tym, aby nasza marka zawierała różnorodność stosowanych aromatów, wśród których znajdują się zapachy słodkie, świeże czy korzenne. Wśród produktów Giovani® uwzględniliśmy te inspirowane światowymi markami, takimi jak między innymi Dolce Gabanna czy Yves Saint Laurent. Jako że niektóre perfumy są hitami na światowym rynku, konieczne było dla nas, aby perfumowane olejki do prania miały te same tony, co z pewnością doceni każdy z naszych klientów.
Podzieliliśmy produkty końcowe według zapachów na różne kolory opakowań. Są one ściśle powiązane z nazwą i zapachem. Każdy kolor i nazwa reprezentuje zapach danego olejku. Posiadamy 6 podstawowych zapachów do prania. Naszą specjalnością są jednak edycje limitowane, które charakteryzują się mocniejszymi składnikami i stężeniem. Nie oznacza to, że inne nasze perfumy są w jakiś sposób znacznie słabsze. Limitowane edycje są specyficzne, ponieważ ich stężenie jest nieco silniejsze, więc wystarczy użyć mniejszej ilości. Ich liczba jest ograniczona i nie pojawią się ponownie, gdy zostaną wyprzedane. Przeważnie są one zaprojektowane w oparciu o drogie światowe perfumy. Limitowane edycje będą regularnie zmieniane, na przykład w zależności od sezonu lub preferowanych zapachów, zgodnie z trendami w świecie perfum, które będą wyznacznikiem dla naszego zespołu doświadczonych specjalistów w tworzeniu każdego nowego limitowanego zapachu Giovani®.
Tworząc naszą markę i olejki do prania, położyliśmy szczególny nacisk na to, aby produkty te były wysokiej jakości, trwałe w swoim zapachu i intensywności, nieszkodliwe i wreszcie wyjątkowe. Chcieliśmy wprowadzić na rynek produkt najwyższej jakości i najbardziej zapadający w pamięć dla naszych klientów - dla ich ubrań lub innego rodzaju prania, i w końcu nam się to udało.